Advies, Duurzaamheid, Kappersbranche


Adviesgroep Duurzame

Kappers

(Duurzaam) nieuws


Hierom geen Black Friday meer!!

Vijf tips voor ondernemers die abonnementsvormen overwegen

Zoals in de vorige editie uitgelegd heeft ondernemen met abonnementen de toekomst: steeds meer ondernemers bieden hun producten en diensten aan in abonnementsvorm. We zien dit gebeuren over alle sectoren. Zelfs in de zakelijke dienstverlening schakelen ondernemers over van hun traditionele ‘uurtje factuurtje’ naar abonnementen. Een abonnementsmodel creëert immers voorspelbare omzet, ontzorgt klanten tegen een vast tarief en versterkt de klantenbinding. De overstap naar een abonnementsmodel vergt wel ook wat aanpassingen in je organisatie. Exact geeft vijf tips voor ondernemers die besluiten abonnementsvormen aan te gaan bieden.

Focus op duurzaamheid

Meerwaarde hoeft zich niet alleen te laten zien tijdens het gebruik van een product, maar ook de waarde na gebruik telt. De leverancier blijft eigenaar van het product. Hij neemt het gebruikte product weer terug en blijft verantwoordelijk voor het recyclen of verlengen van de levensduur van het product. Je ziet dit bijvoorbeeld in de modebranche. Er zijn al bedrijven die duurzame kleding, bijvoorbeeld jeans, op abonnementsbasis leveren. Na gebruik worden de jeans retour gestuurd en gerecycled tot nieuwe jeans. Dit onderstreept de van bezit naar gebruik trend in de circulaire economie.

Meer lezen en bron:

https://www.baaz.nl/vijf-tips-voor-ondernemers-die-abonnementsvormen-overwegen

Geen Black Friday maar Green Friday

Aanstaande vrijdag is het Black Friday. Deze uit de VS overgewaaide koopjesorgie waarbij winkels klanten met kortingen verleiden om zoveel mogelijk spullen te kopen, slaat goed aan in ons land. Maar duurzaam zijn Black Friday en haar digitale zusje Cyber Monday allerminst. Change.Inc zet zes alternatieven op een rijtje waar de wereld èn jijzelf beter van worden.

Green Friday

Stichting Trees for All kwam vorig jaar met een alternatief voor Black Friday: Green Friday. Volgens de stichting zet Black Friday aan tot overconsumptie die schadelijk is voor de aarde. Veel kopen leidt tot vervuiling en de uitputting van natuurlijke grondstoffen. Bedrijven die zich aansluiten bij de groene vrijdag zetten hun logo op groen in de periode dat de koopjesjacht open is. Het logo laat zien dat ze geen Black Friday kortingen aanbieden, tenzij het om duurzame producten gaat. Daarnaast zetten deelnemende bedrijven zich actief in om bomen te planten via Trees for All.

Meer lezen en bron: 

https://www.change.inc/retail/de-beste-black-friday-deals-voor-jezelf-en-de-wereld-37381

Driekwart ouders wil dat kinderen op school veel leren over natuur

Driekwart van de ouders van basisschoolleerlingen vindt het belangrijk dat hun kinderen op school veel leren over de natuur. Ook zouden zij graag zien dat leerlingen meer buiten les krijgen omdat zij denken dat hun kind hierdoor met meer enthousiasme naar school gaat en les in de buitenlucht goed is voor de gezondheid. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van IVN Natuureducatie door Potter Marktonderzoek.

Ouders eens met onderzoek

Volgens IVN-directeur Jelle de Jong, die vandaag uit handen van koningin Máxima de Prins Bernhard Cultuurfondsprijs 2021 in ontvangst mag nemen, toont het onderzoek aan dat Nederlanders het belang van natuur steeds meer gaan inzien. ‘Natuur en klimaat zijn onderwerpen die almaar belangrijker worden. Desondanks is natuuronderwijs op veel scholen nu nog een ondergeschoven kindje. Het is belangrijk dat hierin verandering komt. Daarom is het goed om te merken dat ook ouders dit graag zouden zien.’

Uit het onderzoek, gehouden onder ruim vierhonderd ouders van basisschoolleerlingen, komt naar voren dat maar liefst de helft natuuronderwijs net zo belangrijk vindt als rekenen en taal. Driekwart van de ouders zegt voor meer natuuronderwijs andere vakken te willen inruilen. Zij vinden het echter lastig aan te geven welke vakken dit zouden moeten zijn.

Meer lezen en bron:

https://duurzaam-actueel.nl/driekwart-ouders-wil-dat-kinderen-op-school-veel-leren-over-natuur/

LUSH stopt met Facebook en andere sociale media

Lush gaat van facebook af

Cosmeticaconcern Lush meldt dat het zich vanaf 26 november 2021 afmeldt bij Facebook, Instagram, Snapchat, WhatsApp en TikTok, tot deze platformen hun gebruikers een veilige omgeving kunnen bieden. Dit beleid wordt uitgerold in alle 48 landen waar Lush actief is. Decennialang werden bewijzen over klimaatverandering genegeerd en gebagatelliseerd. Zo gaat het nu ook met sociale media: de negatieve effecten ervan worden nauwelijks erkend. Lush stelt zich sinds haar oprichting op als leider in plaats van volger en heeft daarom besloten nu op te staan en niet te wachten tot anderen de ernst van dit probleem inzien. Net als vele tieners voor ons hebben we als Lush geprobeerd van sociale media af te komen, schrijft het bedrijf. Maar de ‘fear of missing out’ is groot, en door de druk de verschillende platformen te gebruiken zijn we er – ondanks de beste bedoelingen – nog steeds te vinden.

Meer lezen en bron:

https://www.duurzaamnieuws.nl/lush-stopt-met-facebook-en-andere-sociale-media/

ZENZ ORGANIC STAAT VOOR DUURZAME SCHOONHEIDSINDUSTRIE

Anne-Sophie Skjødt Villemsen, founder ZENZ Organic: “Als pionier in de kapperswereld is ZENZ vanaf het allereerste begin in 2009 een stap voor geweest in het realiseren van een meer duurzame en gezonde beauty industrie. Met ZENZ versie 2.0 worden compleet nieuwe schoonheidsnormen gezet. Tegelijkertijd draagt ZENZ bij aan de duurzame doelstellingen van de VN om de planeet en de gezondheid van de mens te beschermen.”

Anne-Sophie vervolgt: “Als je de kwaliteit voelt, lijdt het geen twijfel dat het een exclusieve serie haarverzorging is met natuurlijke geurtonen en het gevoel van welzijn en een spa-ervaring. Tegelijkertijd voel je de zachtheid en de actieve ingrediënten in de producten - zowel met als zonder geur. We hebben producten ontwikkeld die zo gezond, natuurlijk en biologisch mogelijk zijn. Ik vind het belangrijk dat consumenten zich veilig kunnen voelen wanneer ze de producten voor zichzelf of hun gezin gebruiken. Voor de bewuste consument is er voor elk wat wils en zowel met verschillende geuren als geheel zonder parfum.”

Meer lezen en bron:

https://www.dekapper.biz/nl/nieuws/12-11-2021-zenz-organic-staat-voor-een-duurzame-schoonheidsindustrie/

Groene kerstcadeau-ideeën voor kinderen

Hoe maak je de vakantie speciaal voor de kinderen in je leven zonder meer afval en CO2-uitstoot te veroorzaken? Hier zijn enkele ideeën voor cadeaus voor kinderen die hun gezicht zullen doen oplichten zonder dat u zich meer zorgen maakt over het milieu.

Meer lezen en bron:

https://earth911.com/inspire/green-holiday-gift-ideas-for-kids/

Een groenere stomerij 

De Environmental Protection Agency heeft PERC-stomerijmachines verboden, maar mensen weten sinds de jaren zeventig dat PERC een behoorlijk vervelende chemische stof is : het is een bekende reproductieve en neurotoxische stof, een potentieel kankerverwekkende stof voor de mens en een hardnekkige milieuverontreinigende stof die vervluchtigt. in de lucht en in het grondwater sijpelt .

Meer lezen en bron:

https://earth911.com/home-garden/getting-a-greener-dry-clean/

Waarschuwing!!

Berucht computervirus spookt weer rond om je bankgegevens te stelen

Een van de gevaarlijkste cybercriminele netwerken ooit werd begin dit jaar uitgeschakeld, maar is sinds vorige week weer actief en bezig aan een opmars. Experts vrezen door de wederopstanding van Emotet voor een forse, wereldwijde toename van phishingmails en digitale inbraken, schrijft het AD. Opsporingsdiensten monitoren de ontwikkelingen.

Emotet was tot een jaar geleden verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van alle kwaadaardige besmettingen van computers wereldwijd. Via honderden servers leverden cybercriminelen het virus per e-mail dagelijks af aan 100.000 mailboxen. Uiteindelijk konden ze zo jaarlijks inbreken op een miljoen computers van bedrijven en particulieren. Het veelzijdige virus stal op die computers bankgegevens en creëerde toegang tot netwerken waarop criminelen gijzelsoftware konden verspreiden.

Meer lezen en bron:

https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/berucht-computervirus-waart-weer-rond-om-je-bankgegevens-te-stelen

Groen na de dood: een duurzame uitvaart 

Een 100% afbreekbare kist, een urn waar een boom uit groeit of een rustplek in de natuur. Dit zijn de opties voor een duurzame uitvaart.

Vroeger of later – hopelijk later – krijgen we allemaal te maken met het verlies van geliefden of onze eigen sterfelijkheid. Tijdens de eerste dagen na een overlijden overheersen rouw en verdriet, maar moet ook de uitvaart geregeld worden. Nu steeds meer mensen tijdens hun leven duurzame keuzes maken, vroegen wij ons af: wat zijn de mogelijkheden om te kiezen voor een duurzame uitvaart?

- Een milieuvriendelijke uitvaart, 

- Natuurbegraven: voor eeuwig rusten in de natuur,

- Resomeren: cremeren met water, 

- Humusatie: humaan composteren,

- 100% afbreekbare uitvaartkisten,

- Van as tot boom.

Meer lezen en bron:

https://www.voordewereldvanmorgen.nl/artikelen/groen-na-de-dood-een-duurzame-uitvaart

In de Bios Urn zit een compartiment met een zaadje en aarde voor de groei van een boom of plant | Foto: Bios Incube

Nederlandse consumenten over duurzame producten: belangrijk, maar niet te duur alsjeblieft

Waar letten consumenten op bij het kopen van producten? Hoeveel meer zijn ze bereid te betalen voor duurzame producten? En zijn ze door de coronapandemie anders gaan kijken naar hun eigen koopgedrag? Capterra ondervroeg bijna 1.000 consumenten in Nederland hoe zij aankijken tegen duurzame acties van bedrijven en of (en zo ja, hoe) dit invloed heeft op hun beslissingen bij het kopen van producten of bepaalde merken. Resultaten van Capterra’s onderzoek laten zien dat Nederlandse consumenten in het algemeen bekend zijn met het concept duurzaamheid. Zo geeft 99% van alle ondervraagden aan dat ze zeker weten (50%) of gedeeltelijk weten (49%) wat duurzaamheid inhoudt. Nederlandse consumenten vinden vooral het verminderen van plastic belangrijk vinden. 34% van de ondervraagde respondenten controleert dan ook of de verpakking duurzaam is bij het kopen van een product. Verder kijkt een deel naar de gebruikte ingrediënten in het product (28%) en het gebruikte materiaal (27%). De grootste groep (43%) geeft echter aan niets te controleren bij de aanschaf van een product. Dat deel is aanzienlijk groter wanneer het wordt vergeleken met andere (buur)landen. Zo ligt dit in Duitsland op 29% en in Frankrijk slechts op 6%.

Meer lezen en bron:

https://www.duurzaam-ondernemen.nl/nederlandse-consumenten-over-duurzame-producten-belangrijk-maar-niet-te-duur-alsjeblieft/

Kapsalon

In de kapsalon zijn we vaak al druk genoeg, we zijn op een dag met 100 dingen tegelijk bezig. Als hairstylist benutten wij onze tijd het liefst nuttig, toch zijn we veel tijd onnodig kwijt aan het wassen van katoenen handdoeken. Daarnaast zijn wij als kapsalon een grote vervuiler voor het milieu, we gebruiken veel chemische producten, denk bijvoorbeeld aan haarverf en de wasmachine die de hele dag aan staat. Het is tijd om samen met jouw salon het verschil te maken, met Scrummi draag je een steentje bij aan het verbeteren van het milieu, houd je meer tijd over en valt de stress of er nog genoeg handdoeken zijn in één keer weg.

Bespaar tijd

​De Scrummi Towels kan je na gebruik weggooien. Je hoeft dan niet meer tussen de klanten door te wassen, drogen en vouwen. Hierdoor hou je tijd over en kan je deze nuttig besteden!

Scrummi, de eco vriendelijke handdoeken voor eenmalig gebruik.

Hygiënisch, milieubewust en efficiënt te werk gaan, dat is waar Scrummi voor staat. Al sinds 2010 ontwikkelen wij biologische wegwerp handdoeken. De handdoeken van Scrummi zijn na 100 dagen omgezet tot compost. Door de wafelstructuur die de handdoeken hebben voelen ze heerlijk zacht aan. Maak jij samen met ons verschil? Stap over naar de revolutionaire Scrummi handdoek.

100% natuurlijk en 100% Biologisch afbreekbaar.

Neemt tot wel 15x meer vocht op dan een normale handdoek. Nooit meer wassen, drogen en opvouwen van handdoeken. Verlaag de kosten van machine aanschaf en onderhoud. Verlaag de impact op het milieu en uw energieverbruik. Verhoog het rendement van uw medewerkers.

Gemaakt van duurzaam geproduceerd hout.

Meer lezen en bron:

https://www.scrummi.nl/ 

Nu ook: Scrummi introduceert een nieuwe biologisch afbreekbare kapmantel. De kapmantel is kleur- en waterbestendig. Geschikt voor eenmalig gebruik om klanten te beschermen.

“Geknipt haar vliegt hier niet meer in de vuilnisbak”

Het bekende kap- en schoonheidssalon BarBelle op de Oostendse Baan 30 sluit zich aan bij een opvallend recyclageproject. Afgeknipte haren worden ingezameld om te hergebruiken in het filteren van water. “Ook wij willen ons steentje bijdragen aan een mooiere planeet”, laten de zaakvoerders optekenen.

Hair Recycle. Dat is de naam van het recyclageproject van de Belgische organisatie Dung Dung, die afvalverwerkingsprojecten opstart in de circulaire economie. Haarresten zijn een organische grondstof van filters tegen waterverontreiniging. Dankzij haar kunnen onder meer zogenaamde hair-booms en hair-mats gemaakt worden.


Meer lezen en bron: https://kw.be/nieuws/samenleving/geknipt-haar-vliegt-hier-niet-meer-in-de-vuilnisbak/

Concreet zamelen we afgeknipte haren in speciale papieren zakken in”, vertellen Jessica en Anja.

 © Peter MAENHOUDT

Ongevaccineerde mag in Griekenland niet meer naar kapper

Ook Griekenland heeft strengere regels aangekondigd voor mensen die niet zijn gevaccineerd tegen het coronavirus. Vanaf maandag mogen niet-geprikte Grieken niet langer zaken als bioscopen, bars, restaurants, kappers en sportscholen in, kondigde premier Kyriakos Mitsotakis aan.

Tot dusver waren ongevaccineerden in Griekenland wel welkom op dat soort plekken, mits ze een negatieve coronatest van maximaal 48 uur oud konden laten zien. Eerder stelden Oostenrijk, Duitsland, Slowakije en Tsjechië, wijzend naar stijgende coronacijfers, strengere regels in voor ongevaccineerden zo deels buiten de maatschappij worden geplaatst. De Griekse maatregel is een maand lang van kracht.


Meer lezen en bron: 

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1687172634/ongevaccineerde-mag-in-griekenland-niet-meer-naar-kapper

Tsjechië wil ongevaccineerden weren in restaurant en bij kapper.

Tsjechië wil vanaf maandag ongevaccineerde mensen weren van onder meer grote evenementen. Ze krijgen ook geen toegang meer tot bepaalde diensten. Het gaat volgens lokale media om onder meer restaurants en kappers. Die plekken zijn dan alleen nog toegankelijk voor mensen die een coronavaccinatie hebben gehad of besmet zijn geweest.


Meer lezen en bron: 

https://www.rd.nl/artikel/951219-tsjechie-wil-ongevaccineerden-weren-in-restaurant-en-bij-kapper

Afbeelding: hartmanova.eu 

Annulaties bij kappers schoonheidssalons: 

“Veel klanten moeten getest worden”

Het regent afzeggingen bij kappers en schoonheidssalons. “Niet zozeer omdat mensen schrik hebben, wel omdat ze getest moeten worden”, zegt kapper Michel Boiten (59) uit Hasselt. Ook de vrees voor een nieuwe sluiting of omzetverlies zit erin.


Meer lezen en bron: 

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20211116_98558178 

De belangrijkste uitkomsten van de klimaattop in Glasgow. 

Het akkoord: tien A4tjes met 97 paragrafen

Het akkoord dat is ondertekend in Glasgow, na een vertraging van meer dan een etmaal op zaterdag 13 november 2021, bestaat uit tien A4tjes met 97 paragrafen vol waarschuwingen, verzoeken, aansporingen en een paar afkeuringen en complimenten.


Meer lezen en bron: https://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/klimaat/wat-is-er-bereikt-op-de-klimaattop-in-glasgow/7362/

Klimaattop Glasgow neemt afgezwakte slotverklaring aan na bezwaren China en India

Op het laatste moment laaide de discussie met vooral China en India hoog op. De twee landen waren ontevreden over onderdelen van de tekst. China en India wilden een aanpassing van de tekst over fossiele brandstoffen en het stoppen met steenkool. In de tekst werd de aanvankelijke formulering, "towards phase out", op het laatste moment veranderd in "to phase down", ofwel 'verminderen' in plaats van 'uiteindelijk stoppen' met het gebruik van steenkool.


Meer lezen en bron: https://nos.nl/collectie/13871/artikel/2405523-klimaattop-glasgow-neemt-afgezwakte-slotverklaring-aan-na-bezwaren-china-en-india

Het verbranden van steenkool is de meest vervuilende manier om energie op te wekken.

8 dingen die je moet weten over de Klimaattop in Glasgow

Nietszeggend akkoord over einde ontbossing:

110 landen tekenden een vrijblijvende verklaring waarin ze beloven om rond 2030 te stoppen met ontbossing . Tegen die tijd moeten er dus evenveel nieuwe bomen geplant worden als gekapt. Een historisch akkoord, juichte de Engelse premier Boris Johnson. Maar is dat wel zo? De afspraken zijn namelijk volledig vrijwillig. In 2014 tekenden landen exact dezelfde verklaring. Toch verdween er sindsdien 4,7 miljoen hectare bos. Hoe dat kan? Er waren geen sluitende afspraken, controles en boetesystemen. Precies hetzelfde geldt voor het nieuwe akkoord.


Meer lezen en bron: 

https://milieudefensie.nl/actueel/8-dingen-die-je-moet-weten-over-de-klimaattop-in-glasgow

Teleurstelling in uitkomsten Klimaattop

De mogelijkheid om de opwarming van de aarde te beperken tot 1,5 ˚C is klein, maar nog aanwezig.

Bij deze top is voor de eerste keer het afbouwen van subsidies voor fossiele brandstoffen benoemd in een goedgekeurde besluit tekst, en ook de noodzaak om investeringen in schone energie op te voeren en tegelijkertijd een rechtvaardige transitie te waarborgen. Tijdens de Klimaattop was er ook erkenning dat rijkere landen de meer kwetsbare landen moeten helpen met compensatie en middelen, maar de beloften die hiertoe zijn gedaan zijn nog niet voldoende om echt verschil te maken.


Meer lezen en bron:

https://www.wwf.nl/wat-we-doen/actueel/nieuws/teleurstelling-uitkomsten-klimaattop

Schone binnenlucht is belangrijker dan ooit!

Bewezen vermindering COVID-19

Binnenlucht is de boosdoener voor veel virusziekten, bacteriële infecties, astma, allergieën en tal van gezondheidsproblemen op lange termijn. Overdracht via de lucht is ook een belangrijke bron van COVID-19-besmetting. De luchtfilteringstechnologie van Novaerus is bewezen effectief om de aanwezigheid van SARS-CoV-2, het virus dat COVID-19 veroorzaakt, in ruimtes te verminderen met 99,997% in dertig minuten. Met dit testresultaat is de technologie goedgekeurd door de Food and Drug Administration (FDA). De wereldwijd toegepaste luchtreinigingsapparaten verminderen niet alleen COVID-19-virusdeeltjes in de lucht, maar alle micro-organismen en virussen.


Meer info en bron. https://www.baaz.nl/schone-binnenlucht-is-belangrijker-dan-ooit

Fairphone Duurzaam, maar wat laat je daarvoor?

Hoe bouwen we aan een eerlijkere wereld?

Fairphone zorgt voor een beter begrip tussen mensen en hun producten en stimuleert gesprekken over wat “fair” nu echt betekent.

Door een duurzamere smartphone te creëren, demonstreren wij de eindeloze mogelijkheden voor een eerlijkere toekomst voor iedereen.

Met iedere telefoon die we maken, komen we dichter bij het doel om de elektronische industrie eerlijker en duurzamer te maken.

Van een verantwoorde inkoop van materialen tot de stimulering van het welzijn van arbeiders, wij delen al onze resultaten openlijk en zorgen voor nieuwe maatstaven in de hele industrie.


Meer info en bron.

https://www.fairphone.com/nl/story/ 

Ben je ook nieuwsgierig naar waar je producten vandaan komen en of je medeschuldig bent aan kinderarbeid, onmenselijke arbeidsomstandigheden, lokale vervuiling en uitbuiting?

Meer info: 

https://www.rvo.nl/onderwerpen/duurzaam-ondernemen/circulaire-economie/maatschappelijk-verantwoord-inkopen  

Amazone buit medewerkers uit!

Kinderarbeid in de kleding industrie 

Weinig mensen zijn bereid levensstijl om te gooien voor klimaat

Weinig mensen zijn bereid hun levensstijl om te gooien voor het klimaat. De ernst van de crisis is voor veel mensen inmiddels wel duidelijk, maar velen vinden dat ze 'al meer voor het klimaat doen dan anderen'. Dat is de conclusie van een internationale studie in tien landen, waaronder ook Nederland, waar The Guardian over schrijft. Naast Nederlanders ondervroegen wetenschappers meer dan 1000 inwoners uit de Verenigde Staten, Groot-Brittannië, Spanje, Frankrijk, Duitsland, Zweden, Polen, Singapore en Nieuw-Zeeland.

Nederlanders zijn het minst bereid om te veranderen!

Lees hieronder verder:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5265692/klimaatverandering-burgers-onderzoek-internationaal-welwillend 

Zelf aan de slag met duurzaamheid om de klimaatverandering te beheersen download dan de duurzame bucketlist. 

Na Glasgow concreet zelf aan de slag met duurzaamheid met nieuwe app ‘Duurzame Bucketlist’

https://www.duurzaam-ondernemen.nl/na-glasgow-concreet-zelf-aan-de-slag-met-duurzaamheid-met-nieuwe-app-duurzame-bucketlist/ 

Belangrijk!!

Klimaatadaptatie:

Ben jij als kapper/ondernemer al bekend met klimaatadaptatie, wat is het en waarom?

Het voorkomen (mitigatie) of aanpassing om de negatieve gevolgen van klimaatverandering of te beperken (adaptatie).

De hevige neerslag in combinatie met het extreem hoge water in juli leidde tot een ramp in Duitsland en België. In Nederland vielen geen slachtoffers, maar in Limburg was de schade enorm. Wat zegt dit over de toekomst? Moeten we rekening houden met meer van dit soort gebeurtenissen? Hoe kunnen we ons daarop voorbereiden? Een breed consortium van kennisinstellingen heeft een eerste analyse gemaakt van de oorzaken en gevolgen.

Kijk op onderstaand website om meer te weten over dit belangrijk onderwerp.

https://klimaatadaptatienederland.nl/ 

Voor de echte duurzaamheid liefhebbers een must om te zien deze 📼 

Na een leven veranderende openbaring begint de CEO van een wereldwijd beursgenoteerd bedrijf aan een missie met hoge inzet om tegen 2020 alle negatieve milieueffecten te elimineren. Om te slagen, moeten ze diep scepticisme overwinnen, de status-quo opgeven en een nieuwe industriële revolutie ontketenen . Beyond Zero biedt een inspirerende routekaart voor hoe bedrijven de klimaatverandering kunnen omkeren.

“Beyond Zero vertelt een krachtig en enorm hoopvol verhaal over wat het betekent om een ​​bedrijf op te bouwen rond het herstel van de aarde en waarom we het kapitalisme opnieuw moeten bedenken om de wereld – en onszelf – te genezen. Bekijk deze film niet alleen, breng de lessen ervan in uw bedrijf en snel."

Bron: https://beyondzerofilm.com/